Adopció de mesures correctores de l'impacte ambiental en vies de circulació: el cas de l'autopista de Garraf / Valentí Zapater
Zapater, ValentíEn:
Documents d'Anàlisi Geogràfica. Bellaterra, núm. 24 (1994) , p. 131-145 : il.
La construció, prop de Barcelona, de l'autopista del Garraf, alternativa a la carretera de la cornisa del Garraf i continuació de l'A-16, es va començar l'octubre de 1989 sense cap avaluació de l'impacte ambiental (EIA) prèvia. Per a poder dissenyar mesures correctores d'impacte es va fer un estudi del medi i es va confrontar amb el projecte. Aquest estudi del medi es diferencia de l'avaluació d'impacte ambiental (realitzada posteriorment) en que només s'analitzen els impactes susceptibles d'ésser corregits. En el cas que ens ocupa s'explica tot el procés des del disseny de les mesures correctores fins a la seva aplicació i posterior seguiment, comparant-lo amb el que seria un hipotètic cas ideal.